hpc
Přednášek
FPGA a jejich využití pro HPC...
Rádi by jsme vám představili novinky v superpočítačovém centru IT4Innovations, co se u nás událo nového a co plánujeme do budoucna.
DGX-2 je superpočítač v kostce, doslova. Jak takový superpočítač funguje a jak se s ním pracuje? A proč Nvidia zvolila kontejnery pro práci s tímto počítačem? Na toto si zkusíme odpovědět a ukážeme si, jak to v praxi vypadá a funguje.
Fenomén GPU výpočtů je tu již téměř dekádu, přesto opravdu znatelné výstupy této technologie se začínají objevovat v našem každodenním životě až nyní. Ukážeme si, jak se změnil a mění práce kreativního průmyslu (a nejen jeho) díky GPU v kombinaci s Machine Learning / AI metodami. Ukážeme principy, kde ML úplně změnil rychlost a možnosti zpracování a jaké očekáváme "Next Big Things" v těchto oborech. Pojmy: real-time, ray-tracing, tenzor, Vulkan, VR360, game-engine, Blender, Unreal, Unity, inking, alpha-matting, automation.
Prostředí MATLAB obsahuje nástroje a funkce, které urychlují fázi vývoje a prototypování algoritmů. Masivně paralelní architektura GPU karet pak zajišťuje urychlení výpočtů algoritmů v oblastech jako je zpracování signálu, zpracování obrazu či deep learning. Díky aplikační knihovně GPU Coder lze z algoritmů vyvinutých v prostředí MATLAB automaticky generovat optimalizovaný CUDA kód spustitelný na GPU kartách.
Jan Studnička (Humusoft)